Goeie dag. Hier is hij al, uw vierde ADVIESM@IL.
Ik wens u inspiratie.
BESTAAN ER MAGISCHE FORMULES?
ZEKER WETEN!
TIPS OVER MAGISCHE FORMULES
“De pessimist klaagt over de wind, de optimist verwacht dat die draait, en de realist stelt de zeilen bij.”
Wat zoeken verkopers in boeken over verkoop of op trainingen?
Trukjes, technieken, tips en adviezen, strategieën en uiteraard magische formules. Dé tip, dé truc. U wilt trouwens succes boeken.
Ieder juist gebruikte verkooptechniek kan een magische kracht in zich hebben, waardoor de klant een koopdrang voelt en overgaat tot kopen. 'Magisch' betekent het toepassen van dé beste en meest succesvolle verkooptechniek(en) op de juiste moment.
Kijk, succesvolle mensen hebben niet noodzakelijk van alles het beste, ze maken van alles het beste. Doe de gewone dingen buitengewoon goed, succes verzekerd.
Op de juiste moment de juiste techniek bovenhalen en toepassen. Dat is scoren.
Gedreven verkopers en klantenverantwoordelijken verkopen duurder, geven minder kortingen en zetten grotere hoeveelheden af. Dat is rendement. Dat is resultaat. Uw verkoop krijgt een grotere dimensie als je alles uit de kast moet halen om die “ja” te krijgen.
Het boek “Meer verkopen” bevat honderden magische formules, tips en ideeën. Slimme en professionele verkopers snappen snel de ‘pointe’ of magie. Ziet u in dat elke tip of techniek magisch kan zijn?
“Alles wat verstandig is, is reeds gedacht; men moet slechts proberen het nog eens te denken.”
Een voorbeeld?
Een relatie vertelde me veel succes te halen door bij zijn offertes een mooie tekst te voegen.. Hij verzoekt elke klant deze tekst te lezen in zijn aanwezigheid. Telkens opnieuw moet de klant hem gelijk geven en het geeft aanleiding tot een evidente kwaliteitsbeslissing om ... bij hem kwaliteit te kopen.
U krijgt deze tekst, die oorspronkelijk komt van de Bretoen John Ruskin :
En past dit trucje niet in uw domein, dan vindt u beslist iets anders.
Wilt u kort nog enkele killers voor klanten?
- Vraag naar het order en ZWIJG. Zeg niets meer. Red de klant niet door opnieuw het woord te nemen, door extra uitleg te geven of een bijkomende vraag te stellen in de aard van “Was het allemaal wel voldoende duidelijk?”. Wacht op het antwoord... zwijg, ook al duurt dat enkele lange stille minuten! De kracht van stilte is immens.
- Als de klant bij de aanvang al te snel of direct de prijs vraagt, stel dan onmiddellijk een open wedervraag waardoor de klant afgeleid wordt van zijn “prijs”-vraag. Zo neemt uw gesprek een wending. Dringt de klant herhaaldelijk aan op de prijs, zeg dan onomwonden dat de prijs inderdaad belangrijk is en dat u daar later op terugkomt, maar dat u eerst enkele andere zaken moet uitleggen die de prijs mee bepalen. Wacht met prijzen vernoemen tot op het laatste. Eerst de belangrijke meerwaarden bespreken!
En voor uzelf? Vier goede adviezen :
- Heb geen vooroordelen. U zou verrast zijn hoe snel een vooroordeel naar boven komt. “Zal die klant dat wel kunnen betalen?” “Is mijn product wel beter dan dat van de concurrentie?” “O, dat is een moeilijke klant.”
- Heb geen angst. Angst hebben werkt verlammend. Wees assertief, enthousiast, energiek en u zult meer scoren. Een mens kan zijn leven veranderen door zijn gedachten te veranderen.
- Geef niet op. Als u opgeeft kunt u gewoonweg niet winnen. Stel uw doel en ga ervoor. Focus u op resultaat. Ga tot het uiterste.
- Veronderstel niets. Mensen denken dat ze weten hoe de ander denkt en wat hij nodig heeft. Hoe vaak zitten we er niet naast met onze veronderstellingen? U moet vragen stellen, zodat u het juist weet. Veronderstel niets en stel vragen. Durf door te vragen: “En waarom? Wat bedoelt u daarmee? Waar haalt u dat?”
U leest er alles over in het boek “MEER VERKOPEN. Mijn 133 geheimen"
met heel veel tips en praktische voorbeelden.
EN DE VOLGENDE ADVIESM@IL?
De volgende keer krijgt u slimme ideeën voor het leggen van
AANGENAME EN VLOTTE (KLANTEN)RELATIES.
Vriendelijke groeten,
Geert Dehouck
Wilt u een boek bestellen? Ga naar www.geertdehouck.be
“Succes bestaat niet hierin dat men nooit fouten maakt, maar dat men nooit een tweede keer dezelfde fout maakt.”